
Praktische info
De start- en aankomstplaats bevinden zich aan de Warotzaal (Warotstraat, 3020 Winksele). We roepen iedereen op om zoveel mogelijk met de fiets of het openbaar vervoer te komen.
Kom je met de fiets? Er worden voldoende fietsenstallingen voorzien. De Warotzaal bevindt zich op de route van de F3 Leuven - Brussel.
Het treinstation van Veltem bevindt zich op ongeveer 700 meter wandelen van de Warotzaal. Het station bevindt zich op de lijn Leuven-Brussel. Vanuit Leuven kan je ook de bus nemen. Plan je reis via de routeplanner van De Lijn. Bushaltes:
Kerk Winksele
Winksele Schoonzicht (Brusselsesteenweg) - kwartiertje stappen naar de Warotzaal
Station Veltem
In de omgeving van de Warotzaal zullen er beperkte parkeerplaatsen beschikbaar zijn. De parking van de Warotzaal zal namelijk voor een deel ingenomen zijn door het evenement en de medewerkers.
Aan het treinstation van Veltem zijn er parkeerplaatsen beschikbaar aan beide kanten van het station (Stationsstraat, kant Veltem en Stationsplein kant Winksele). Het station van Veltem is op ongeveer 700 meter wandelen van de Warotzaal. Parkeer je wagen niet op de parkings van de supermarkten Spar Winksele en Delhaize Veltem.
Inschrijven voor de Kids Run is nodig. Het inschrijven gebeurt niet via Time To Run, maar via een apart formulier.
Inschrijven gebeurt via onze partner voor tijdsregistraties Time To Run. Je kan je uitsluitend via deze inschrijvingsmodule registreren. De betaling gebeurt meteen via Payconiq/Bancontact of je bankapp. Inschrijven via dit formulier kan tot en met zaterdag 1 november (tenzij de plaatsen voor je afstand volzet zijn). Er is een mogelijkheid om je de dag zelf in te schrijven. Dit kan tot 30 minuten voor de start van de afstand waarvoor je wil deelnemen. Inschrijven op de dag zelf kan enkel indien de afstand nog niet volzet is. Voor de eerste 150 inschrijvingen is er een korting voorzien van het inschrijvingsgeld.
Om de druk op de natuur binnen de perken te houden, stellen we een limiet in op 500 lopers (kids run niet meegeteld). 7,5 km: maximaal 150 deelnemers Voor de 15 km en 22 km is er een maximum van 350 lopers geteld over de twee afstanden.
Voor de Kids Trail beperken we aantal tot 50 kinderen.
De daginschrijvingen gebeuren aan het onthaal in de Warotzaal. Je kan je inschrijven tot een half uur voor de start van de afstand waarvoor je je wil inschrijven. Let wel. Daginschrijvingen zijn enkel mogelijk indien het maximale aantal inschrijvingen voor die afstand nog niet bereikt is. Kijk dus zeker de dag voor aanvang onze website nog eens na.
Vermijdt lange wachtrijen en kom je startnummer ophalen op zaterdagnamiddag tussen 14 uur en 17 uur in de Warotzaal. Op zaterdag kan je enkel startnummers afhalen. Wijzigen aanbrengen kan die dag niet.
Op zondag kan je je nummer ophalen vanaf 8.30 uur in de Warotzaal. Sta je aan de start van de 22 km? Kom dan zeker op tijd.
Er zijn geen startnummers voorzien voor de Kids Trail
Omdat we gebruik maken van herbruikbare startnummers vragen we je om na de aankomst, na het scannen van de barcode, je startnummer in te leveren.
De tijdsmeting gebeurt via onze partner Time To Run.
De tijd begint te lopen vanaf het startschot en eindigt bij de aankomst wanneer de barcode op je startnummer wordt gescand door een medewerker. De uitslag is meteen zichtbaar op een scherm aan de aankomst.
Er wordt dus geen gebruik gemaakt van een chipmeting. De tijd die je ziet is een bruto tijdsmeting.
Kan je zelf niet deelnemen door bijvoorbeeld een blessure? Dan kan je je startnummer doorgeven aan iemand anders. We kunnen de gegevens die aan het startnummer hangen wijzigen tot een half uur voor de start van de afstand waarvoor je bent ingeschreven.
Wil je graag van afstand veranderen? Dat kan enkel indien de afstand waaraan je wil deelnemen nog niet volzet is. Ga langs bij het onthaal om te kijken of je nog van afstand kan wisselen.
Ben je geblesseerd of is er een andere reden waarom je toch niet kan deelnemen?
Voor het annuleren van je inschrijving gelden de algemene voorwaarden van onze partner Timetorun.
Is uw annulering meer dan 3 weken voor de loopwedstrijd, dan zal er een administratieve kost van 1 Euro worden aangerekend voor aanvraag refund.
Is uw annulering minder dan 3 weken voor de loopwedstrijd, dan is er een geldig doktersattest nodig en zal er een administratieve kost van 1 Euro worden aangerekend voor aanvraag refund. Zonder geldig attest is er geen refund mogelijk
de 22 km start om 10 uur
de 7,5 km start om 10.30 uur
de 15 km start om 11 uur
de kids run start om 9.30 uur voor de 8 tot 12 jarigen. Kinderen van 7 jaar en jonger starten om 9.35 uur.
We vragen je om 10 minuten voor de start van je afstand plaats te nemen aan de startlijn.
De tijdsmeting, bevoorradingsposten en seingevers stoppen ten laatste om 13.30 uur (of eerder indien de laatste deelnemers gepasseerd is). Vanaf dat moment wordt ook het parcours afgebroken.
Bij aankomst ie er een bevoorrading voorzien voor elke deelnemer (drank en snacks). Ook hier worden geen bekers voorzien. Neem dus je eigen drinkbus, softflask of plooibare cup mee.
Voor de afstanden van 15 km en 22 km is er een tussenbevoorrading voorzien. Deze ligt op ongeveer halverwege het parcours. Er worden drank en snacks voorzien. Er zijn geen bekers beschikbaar. Je moet je eigen drankfles of plooibare cup voorzien.
De drie verschillende afstanden worden bewegwijzerd met witte bordjes met oranje pijltjes er op. Hier en daar zal je ook een lint zien hangen bij moeilijkere passages.
Aan de splitsingen hangen kilometerbordjes. Je volgt daar uiteraard de richting van je gekozen afstand.
De GPX bestanden zijn beschikbaar via het menu 'Parcours' op deze website.
Het parcours loopt volledig over openbare wandelpaden en wordt niet afgesloten. Je moet dus ten alle tijden de verkeersregels respecteren en de instructies van de seingevers opvolgen. Aangezien het parcours niet wordt afgesloten zal je ook andere recreanten (wandelaars, joggers, mountainbikers) tegen komen. Wees daarom steeds aandachtig en respectvol naar de andere weggebruikers.
Aan de Warotzaal wordt een EHBO tent voorzien. Gebeurt er onderweg iets waardoor je niet meer verder kan, dan kan je het algemene nummer van de organisatie contacteren: 0485627227. Merk je een deelnemer in nood? Probeer dan hem/haar dan te helpen in de mate van het mogelijke. De gezondheid van deelnemers is belangrijker dan je eigen prestatie op dat ogenblik. Als deelnemer ben je verzekerd via de gratis sportverzekering van Sport Vlaanderen.
Ja, als deelnemer aan de Trail For Nature ben je verzekerd via de gratis sportverzekering van Sport Vlaanderen.
Om veiligheidsredenen kunnen we jammer genoeg geen honden toelaten bij de start en op het parcours.
De tijdsmeting, bevoorradingsposten en seingevers stoppen wanneer de laatste deelnemer gepasseerd is of ten laatste om 13.30 uur. Ook het parcours wordt dan afgebroken. Dit wil zeggen dat je maximum: - 3 uur de tijd hebt voor de 7,5 km
- 2,5 uur de tijd hebt voor de 15 km
- 3,5 uur de tijd hebt voor de 22 km
Of je de afstanden al wandelend kan afleggen binnen deze tijd zal je zelf moeten inschatten. Indien je er langer over doet zal je tijd niet geregistreerd worden en mis je mogelijk de eindbevoorrading.
De eerste drie lopers per afstand krijgen een leuke prijs. Er is zowel een prijs voor de snelste mannen en vrouwen. De kinderen die meedoen aan de Kids Trail krijgen allemaal een medaille.
Elke deelnemer ontvangt een kortingsbon van één van onze sponsors.
Supporters en deelnemers kunnen in de Warotzaal terecht om iets te eten en te drinken.
We serveren geen alcoholische dranken, maar je kan frisdrank, water en 0%-bier bestellen. Daarnaast kan je ook genieten van een kommetje lekkere soep, warme chocomelk en belegde broodjes. De bonnetjes kan je aan de kassa kopen. Betalen kan cash en Payconiq.
Neen, je start op een vast moment per afstand (massastart). Het is niet mogelijk om op andere tijdstippen te starten of tussen de startmomenten door te starten. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om als 7,5 km loper mee te starten bij de start van de 15 km of 22 km.
Aan de start- en aankomstplaats worden er enkele sfeerfoto's genomen van het evenement. Ook onderweg langs het parcours kunnen er mogelijk foto's genomen worden.
De foto's worden gepubliceerd op de kanalen van Natuurpunt Herent (nieuwsbrief, website en social media kanalen). Je hebt steeds het recht om verzet aan te tekenen tegen het publiceren van je foto.
De start- en aankomstplaats bevinden zich aan de Warotzaal (Warotstraat, 3020 Winksele). We roepen iedereen op om zoveel mogelijk met de fiets of het openbaar vervoer te komen.
Kom je met de fiets? Er worden voldoende fietsenstallingen voorzien. De Warotzaal bevindt zich op de route van de F3 Leuven - Brussel.
Het treinstation van Veltem bevindt zich op ongeveer 700 meter wandelen van de Warotzaal. Het station bevindt zich op de lijn Leuven-Brussel. Vanuit Leuven kan je ook de bus nemen. Plan je reis via de routeplanner van De Lijn. Bushaltes:
Kerk Winksele
Winksele Schoonzicht (Brusselsesteenweg) - kwartiertje stappen naar de Warotzaal
Station Veltem
In de omgeving van de Warotzaal zullen er beperkte parkeerplaatsen beschikbaar zijn. De parking van de Warotzaal zal namelijk voor een deel ingenomen zijn door het evenement en de medewerkers.
Aan het treinstation van Veltem zijn er parkeerplaatsen beschikbaar aan beide kanten van het station (Stationsstraat, kant Veltem en Stationsplein kant Winksele). Het station van Veltem is op ongeveer 700 meter wandelen van de Warotzaal. Parkeer je wagen niet op de parkings van de supermarkten Spar Winksele en Delhaize Veltem.



